Mijn school: problemen bij een hotmailadres

Alle ouders van de kinderen op onze school, krijgen bij de start van hun kind een mail toegestuurd waarmee zij een account voor het ouderportaal kunnen activeren.  De mail wordt gestuurd naar het mailadres dat op het inschrijfformulier is opgegeven. Dit mailadres is tegelijk ook de inlognaam voor het ouderportaal.

Hebt u een hotmailadres opgegeven, dan moet er eerst nog een bepaalde handeling worden uitgevoerd om te voorkomen dat de activatiemail in uw spambox terecht komt.

 

Wat moet u doen?


Het adres:  noreply@mijnschool.nl moet als veilige afzender in Hotmail worden opgegeven.

Dat kan als volgt:

Als u ingelogd bent in Hotmail, kunt u rechtsboven naast uw naam het tandwieltje aanklikken en daar doorklikken naar opties. U komt nu in een menu waar rechts, onder het kopje 'Ongewenste email voorkomen', de optie 'Veilige en geblokkeerde afzenders' staat. Als u daar naartoe gaat, kunt u doorklikken naar 'Veilige afzenders'. Daar kunt u het emailadres noreply@mijnschool.nl invullen en 'Aan lijst toevoegen >>' klikken.

 

Wanneer u deze actie hebt uitgevoerd, lukt het in het algemeen om het account te activeren. Onze activatiemail met wachtwoord komt dan gewoon in uw inbox terecht.

Inloggen gaat als volgt: Klik op onze website het onderdeel “mijn school” aan. Uw emailadres is uw gebruikersnaam. Vul uw wachtwoord in en vervolgens kunt u inloggen. Wanneer u geen wachtwoord hebt ontvangen, klik dan  op “wachtwoord vergeten”. Vervolgens ontvangt u per mail een nieuw wachtwoord waarmee u kunt inloggen.

Lukt het allemaal niet, neem dan contact met de school op.